*صرخة الاقصى *


ضمينى يا امى فى حضنك وقوليلهم ... انا ابنى فدائى فلسيطنى
وان مت يا امى سامحينى ... وامانه عليكى ما تبكينى
لو سرقوا الدم اللى فى جسمى ... وجم سألوكى عن اسمى
ضمينى يا امى فى حضنك وقوليلهم ... انا ابنى فدائى فلسيطنى
مش ها رضى يا امى انى اتذل ... ولا هرضى بوجود محتل
لو كنت يا امى انا الحل ... سبينى اسشتهد سبينى
و ضمينى يا امى فى حضنك وقوليلهم ... انا ابنى فدائى فلسيطنى
مش ها ستسلم ولا اسيب ارضى ... لكلاب مسعورة تنهش عرضى
انا ها سشتهد وضميرى مرضى ... وان كنتى صحيح بتحبينى
ضمينى يا امى فى حضنك وقوليلهم ... انا ابنى فدائى فلسيطنى
لو قطعوا لسانى ووريدى ... لو قتلوا الفرحة فى يوم عيدى
مش هارمى الحجر اللى فى ايدى ... ولا ها ركع ولا تدمع عينى
و ضمينى يا امى فى حضنك وقوليلهم ... انا ابنى فدائى فلسيطنى
لو قطعوا لسانى ها تكلم ... لو حرقوا المدرسة ها تعلم
لو بتروا شمالى مش ها تألم ... وها حرر أرضى بيمينى
و ضمينى يا امى فى حضنك ... وقوليلهم انا ابنى فدائى فلسيطنى
ضمينى يا امى انا ها ستشهد ... ضمينى ونسينى الخوف
ضمينى صحى ضمير العالم يشهد ... وخلى العالم يجي يشوف
ضمينى يا امى بتألم والارض ... بتكلم ونبض ارضى فلسطينى
ضمينى يا امى بحنان ... واضربى بيدك كل جبان
ده عمره فى يوم ما يبان ... لانه قاتل خوان
و ضمينى يا امى فى حضنك ... وقوليلهم انا ابنى فدائى فلسيطنى
كان راجل يا امى اسمه يس ... بلغ سنه التسعين
قتلو ولده فى فلسطين ... دول والله كلاب مسعورين
وها يرجع يوم حطين ... ويحررها مسلم م المسلمين
وضمينى يا امى فى حضنك ... وقوليلهم انا ابنى فدائى

ان دموع القدس وصرخات الاقصى هى من دمائى ولن اسكت يوماً عن المناداة باسم الله وحقاً جيش محمد سوف يعود

0 ضع تعليق: