* كنت بحلــم *



كنت بحلم
زمان انا كنت بحلم ببيت صغير يضمنى
وواحدة احبها وتحبنى
**********
يحلو اسمى فى نداها
ووقت ما اصحى هى اول حد القاها
**********
كنت كل يوم الصبح افتح عنيا على نور الشمس
الاقيها بتسرح شعرها فى السما وبتقولى بحبك بهمس
********
ويوم ما لاقيتها ادام عنيا جريت عليها
ولمست ايديها دمعت عنيا
********
ودق قلبى وصرخ مليون اه
اتمنيتها تعيش حتة من قلبى وجواه
*********
وفى يوم فتحت عنيا مالقيتهاش حواليا
نزلت دموعى تحرق ضلوعى وتدور عليها
**********
ونطق لسانى ونده عليها ارجعى ليا
ارجعى لحضنى وقلبى وعنيا
***********

انا قلبى بقة من طين وقش وعضمى بقة هش
بس الجبل لو هزو ريح بردك جبل
*******
بس لحد امتة هفضل فى قوة الجبل ولا اتهدش
يزيد قلبى نار جوة صدرى فى صورة شوق ولا بعدتش
*********
وان رجع بيا الزمان بردو هحلم بيكى واحلم ببيت صغير يضمنى
واقول اهى حبيبتى معايا بحبها وتحبنى






















0 ضع تعليق: